1 Ocak 2013 Salı

Trinity House LV13 Fener Gemisi

                                           "Gezerken Aklımın Evine Vardım"      




Alanya - Hamburg Limanında konuşlu LV13 (Eastgoodwin ya da Tongue olarak da bilinir) Fener gemisi arası araçla yaklaşık 3525 km. Yok ben uçarım derseniz direkt 3 saat 45 dakika. İlginçtir ki, 3. Haçlı Seferi sırasında geçmeye çalıştığı Göksu Nehrinde attan düşerek ağır zırhı nedeniyle boğulan Kutsal Roma-Germen İmparatoru Friedrich Barbarossa tarafından sağlanan imtiyazlar sayesinde gelişen bu nehir limanına bir Weichnacten zamanı Lehistan tebası refikanız ile teşrif ettiniz. Soydaşlarınızın şehri boğan kalabalığından muzdarip, Germen dilinin eğlence ve muhabbete yatkın tınıları ve "Eine Perle der Natur" Krombacher eşliğinde sizi çağıran gemiye yöneldiniz.



Şu anda 53° 32' 36,4'' N, 9° 58' 48,4'' E koordinatlarındasınız ve 1952 yılında, Emperyal gücünü denizlere olan hakimiyetinden alan Büyük Britanya kıyılarındaki gemi seyir emniyetinden sorumlu "Trinity Hause" tarafından "Philips & Sons" firmasına inşaa ettirilen LV13 kodlu Fener Gemisine bakmaktasınız. 1952 - 1989 yılları arasında kalan 36 yıl boyunca kullanılan fener gemisi, son olarak İngiltere'nin Doğu kıyısında yer alan Humber Nehri ağzında görev yapmıştır. Teknik sebeplerden dolayı fener kulelerinin yapılamadığı yerlerde kullanılan fener gemileri, deniz trafigi için tehlikeli olan kum bankları ve kayalıkların bulunduğu nehir ağızlarına demirlerlerdi. 






















Trinity Hause'a maaliyeti 1.200.000 İngiliz Paundu tutan ve Philip & Sons LTD şirketine ait Dartmouth tersanelerinde 1952 yılında inşaa edilen 1235 no'lu gemi, 42 m boyunda, 7,60 m genişliğinde olup su çekimi 3,30 m, direk başı yüksekliği ise 21 metredir. 16 mm kalınlığında sacdan inşaa edilen gemi, tam donanımlı olarak 550 ton deplasmana ve yalpalamayı önlemek için sintine dönümüne yerleştirilmiş ve baştan kıça uzanan 2 büyük yalpa omurgasına sahiptir. Geminin sığ sularda ve nehir ağızlarında stabilizasyonunu sağlayan toplam 3 adet çapanın zincirleriyle birlikte toplam ağırlıkları 30 tondur.



Gemi, Fener Işığı ve geminin genel elektrik ihtiyacı için 100 Volt doğru akım üreten 6 jenaratör ve Sis kornaları ve çapa ırgatı için 2 komprasör ile donatılmıştır. Görevde kaldığı yıllarda gemide 2 haftalık vardiyalar halinde çalışan 8 personel görev yapmakta olup geminin ve ihtiyaç duyulan sıcak suyun ısıtması kömür yardımıyla yapılmaktaydı. Tüm bu donanımlara ilave olarak 1975 yılında, personel değişimi ve acil durumlarda kullanılmak üzere, şimdi sökülmüş olan, bir helikopter pisti ilave edilmiştir.



Metalden inşaa edilen Fener kulesi 16 m yüksekliğe sahiptir. Kule içerisinde yer alan 4 adet 350 wattlık  lamba tarafından sağlanan ışığın görünme mesafesi 25 deniz mili (46,3 km) olup su seviyesinde yüksekliği 12,5 metredir. Fenerin karakteri; Fl.W. 10 sn şeklindedir (10 saniyede bir, bir saniye çakan beyaz ışık) Fener Gemisine ait Uluslararası kod ve numaralar görev yerine göre değişmekete olup son görev yaptığı Humber Nehri ağzında ARLHS (Amateur Radio Lighthouse Society) kodu ENG-136 bilinir. Şimdi bağlı bulunduğu yerde ise kodu ARLHS FED-144 olarak değiştirilmiştir. Fener kulesi, ilave olarak  her 60 saniyede bir çalan 3 tonlu akustik sis sirenlerin ev sahipliği yapar.




36 yıl boyunca seyir emniyeti için kullanılan gemi 10.03.1989 yılında emekliye ayrılmış, 21.06.1991 tarihinde ise Alman Kaptan Wulf Hoffmann tarafından 30.000 Paund karşılığında satın alınmıştır. 



Yeme-İçme ve Kültürel etkinlikler düzenleme amaçlı tadilatı 92-93 yılları arasında Mimar Fritz Schleif ve Ronald Spindler tarafından Hamburg Stader Limanında yer alan Jöhnk Werft Hamburg tersanelerinde gerçekleştirilmiştir. Tadilat 55.000 adam/saat sürmüş ve 2000 litre boyaya ilave olarak 300 tüp oksijen ve asetilen, kaynak ve yakma için kullanılmıştır. 2006 yılında Thimo Schröder tarafından satın alınan gemi günümüzde, Otel, restaurant ve kültürel etkinlik amaçlı kullanılmaktadır. 




Burası, ki tüm limanlar böyledir, her şeyin ve herkesin birbirine girdiği kozmopolitlik içinde dahi ahenkle akan Elbe nehrinin sarıp sarmaladığı, Şarlman'ın uç kalesi Kastell Hammaburg. Burası, gönlünüzün, gözünüzün ve gökyüzünün en güzel rengi kızılın tek bir iklimde ve anda hayat bulduğu kuzeyin en bulanık ucu.


3 yorum:

  1. bu güzel fener gemisi hangi isimle ticarileşti acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Geminin şu anki işletmecisi için "http://www.das-feuerschiff.de/ bu adresten bilgi alabilirsiniz.

      Sil
  2. ilginiz için teşekkürler

    YanıtlaSil

Dünyanın Ucundaki Fener

Aslında tüm hikaye, Arjantin Patagonyasının güneyinde, Tierra del Fuego yani "Ateş Toprakları" bölgesindeki Isla de los Estados...